Меню сайту
Translate this site to:
Дані авторизації
Вітаємо Вас, Гість

Зарєструватися

Увійти


IP-адреса:
3.214.184.223

Інтернет браузер:
, ver.:
Електронна заява на вступ
Електронна заява на вступ
3D пошук за тегами
Пошук по сайту
Календар
Сьогодні Неділя,
05.07.2020, 01:02
«  Липень/Июль 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Поділитися у:
Погода
Мапа НПЦ України
Інтерактивна карта навчально-практичних центрів професійної (професійно-технічної) освіти України
Корисні посилання
Сайти пошуку роботи
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ЕНЦИКЛОПЕДІЯ РОБІТНИЧИХ ПРОФЕСІЙ



Верстатник широкого профілю


  Виробнича характеристика професії

  Токар керує складним верстатом, виготовляє деталі для різних машин і приладів. Основний зміст його роботи – обробка металу різанням, тобто послідовне зняття з заготовки шару металу за допомогою ріжучого інструменту. Залежно від операцій токар може працювати на різних верстатах і обточувати за допомогою різців на заготовці, що обертається, циліндричні, конічні і фасонні поверхні, розсвердлювати і розточувати отвори, щоб надати деталі необхідну форму. За назвами верстатів визначаються і токарні спеціальності: карусельник, револьверник, розточник, напівавтоматник. Кваліфікованих спеціалістів, які опанували всі види токарних робіт, називають токарями-універсальними. Робота токаря універсала пов’язана з виконанням різноманітних завдань: продумуванням плану дій, вибором режиму різання і необхідного оснащення, виконання розрахунків тощо. Йому необхідно забезпечити високу точність виготовлення деталей при значній швидкості різання. Отже, токар повинен розбиратися у кресленнях, технологічних картах, знати устрій, наладку і способи перевірки верстатів на точність, геометрію ріжучого інструменту, правила його заточування. Значну частину робочого часу займають контрольно-вимірювальні операції, завдяки яким токар контролює хід виробничого процесу і якість продукції. З кожним роком зростає складність обробки деталі, тому сучасний висококваліфікований верстатник мусить мати глибокі технічні знання, постійно вдосконалювати свою майстерність.

  Умови роботи

  Верстатник працює в закритому приміщенні, при хорошому освітленні, нормальній температурі повітря. Робота верстатника двозмінна, режим вільний. Тривалість робочого дня – 8 годин, для неповнолітніх – 6. Робота верстатника кваліфікується як праця середньої важкості. Вона добре механізована, виконувати її можуть як чоловіки, так і жінки. Працює верстатник, в основному, стоячи. Заробітна плата верстатника залежить від кваліфікації і складності виконуваної роботи. На підприємстві, крім цього, діє система матеріального заохочення: премії за виконання виробничих планів, за хорошу якість продукції, за раціоналізацію і винахідництво та інші форми.

 

  Ринок праці

  Верстатник широкого профілю може працювати в промисловості, транспорті, будівництві, сільському господарстві. Професія верстатника широкого профілю об’єднує в собі чотири професії: токар, фрезерувальник, свердлильник, шліфувальник.

 

  Медичні обмеження

  Хронічні захворювання опорно-рухового апарату, варикозне розширення вен, ревматичні захворювання, хронічні екземи, алергічні захворювання, бронхіальна астма, гіпертонічна хвороба, захворювання центральної нервової системи, хронічні захворювання слуху, значне зниження гостроти зору, дальтонізм, порушення чутливості пальців, сколіози, дерматологічні захворювання, порушення психіки.

 

  Споріднені професії

  Токар, шліфувальник, зуборізальник і розточник, фрезерувальник, свердлильник, карусельник, оператор автоматичних ліній.

 


 

Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів; рихтувальник кузовів

 

 

  Характер роботи

  Постійне збільшення кількості автомобілів на дорогах, а також вдосконалення і ускладнення конструкції і механізмів потребують великої кількості обслуговуючого персоналу на станціях техобслуговування.
  Робота автослюсаря потребує хорошого технічного і логічного мислення,  чудового зорового і слухового сприйняття, а також хорошої координації рухів та фізичної підготовки, доброго здоров’я, максимальної відповідальності та зосередженості. Обізнаність з таких предметів як фізика, хімія, електротехніка, креслення.

 

  Домінуючі види діяльності:

  • Розбирання, ремонт, зборка вантажних і легкових автомобілів, автобусів, тролейбусів, мотоциклів, моторолерів і інших транспортних засобів;
  • Регулювання і розбирання, ремонт і заміна, установка і регуляція агрегатів, вузлів і деталей (у т.ч. електроустаткування) автомобіля;
  • Обслуговування вузлів, агрегатів і систем автомобіля;
  • Заміна видаткових матеріалів на автомобілі (мастило, тосол);
  • Діагностика агрегатів, вузлів і систем автомобіля;
  • Підтримка автомобіля в справному стані;
  • Перевірка гальмової, кермової системи і підвіски на стенді;
  • Дефектовка (визначення справних і несправних деталей) після розбирання, мийки і чищення;
  • Статичне і динамічне балансування дисків і коліс, відновлення гуми автомобілів (коліс, камер)
  • Рихтування і вирівнювання ушкоджених металевих конструкцій кузова;
  • Нанесення лакофарбового покриття на відновлені конструкції.

 

  Умови роботи

  В наш час робота автослюсаря висуває великі вимоги перед працівником, у зв’язку із збільшенням складності технічних вузлів автомобіля. Зокрема ми навчаємо діагностуванню, дефектуванню, ремонту автомобільних складових. За час навчання учням активна увага приділяється роботі на сучасних діагностичних стендах з таких тем як електроустаткування автомобіля, електроустаткування двигуна, гальмівна система.

 

  Ринок праці

  • Автобусні парки;
  • Таксомоторні парки;
  • Автотранспортні підприємства;
  • Транспортні цехи;
  • Автосервіси;
  • Автомобільний спорт;
  • Станції технічного обслуговування й інструментального контролю автомобілів;
  • Майстерні по заміні, обслуговування й інструментального контролю автомобілів;
  • Майстерні по заміні, балансуванню і ремонту коліс сервісному обслуговуванню;
  • Автомобільні підрозділи Збройних сил і міліції.

 

  Споріднені професії

  • "Слюсар";
  • "Ґрунтознавець";
  • "Водій";
  • "Електрик".

 


 

Слюсар-ремонтник
 

 

  Характер роботи

  Професія слюсаря-ремонтника дуже поширена та необхідна для будь-яких видів і етапів виробництва, де техніка, механізми, прилади, агрегати. Це кваліфікований робітник, який обслуговує техніку на підприємствах або вдома, регулює, виконує поточний і терміновий ремонт, проводить профілактичні заходи.
  Переоцінити важливість професії слюсаря-ремонтника, який здійснює всі ці функції, складно, адже він забезпечує безперебійну роботу усього виробництва.
  Слюсар-ремонтник – професія дуже розповсюджена. Проте, оскільки, ці фахівці потрібні для різних видів виробництва, є вузька спеціалізація слюсарів, підготовка та навчання яких ведеться саме для тієї галузі, де вони будуть працювати. Слюсар-ремонтник займається монтажем, налагодженням, регулюванням і діагностуванням механізмів. Після виявлення проблеми він проводить ремонт, зміну зламаних деталей, монтаж нових. Поточний профілактичний ремонт передбачає чищення та змащування вузлів і агрегатів, заміну деталей з терміном придатності, що закінчився. Слюсар-ремонтник повинен вміти читати креслення та схеми, бути знайомим з технічними характеристиками машини, які зазначені в паспорті. На виробництві слюсарі-ремонтники можуть об’єднуватися в бригади по 5-6 осіб, якою керує інженер-механік. Предмет праці слюсаря-ремонтника – верстати, пристрої для затискання і обробки деталей, піднімальні механізми, редуктори для зміни і передачі руху тощо. Знаряддя: праці: різноманітні інструменти – ключі і викрутки, інструменти для обробки металів, вимірювальні інструменти – від лінійки до високоточних мікрометрів. Професія слюсаря-ремонтника необхідна і в машинобудуванні, і на будівництві, і в хімічній промисловості, і в фермерському господарстві, бо машини і механізми стали невід’ємною частиною нашого життя. А хто, як не слюсар-ремонтник буде все це обладнання ремонтувати і підтримувати у робочому стані?  Встановивши причини відмови в роботі слюсар розбирає несправні вузли, змінює, виготовляє окремі деталі, проводить їх збирання, регулювання, випробовування на холостому ходу, змащування. Але після ремонту робота слюсаря не закінчується. Він повинен слідкувати за технічним станом обладнання, яке він обслуговує, проводити постійні технічні огляди, усувати дрібні неполадки, проводити поточні і капітальні ремонти обладнання.

  Умови роботи

  У слюсаря-ремонтника 8-годинний робочий день з регламентованою обідньою перервою. Протягом дня робітник має право зробити декілька технічних перерв за потребою, тривалістю 10-15 хвилин.
  Як правило, зборка виробів і механізмів проводиться в приміщенні. Освітленість, наявність шуму й інших перешкод, конкретні умови зборки залежать від виду виробництва.

 

  Ринок праці
  Слюсар-ремонтник – чоловіча професія.
  Можливі місця роботи:

  • Експлуатаційні відділи на підприємствах, заводах, ЖЕКах, ремонтні майстерні;
  • Виробничі підприємства;
  • Заводи, автосервіс, автобуси, таксомоторні паруси;
  • Машинобудування, суднобудування;
  • Дизайн інтер’єрів і фасадів будинків.

 

  Медичні обмеження: діяльність не рекомендується людям, що страждають захворюванням серця, суглобів, легень і дихальних шляхів, хворобам опоно-рухового апарата, шкіри, що має дефекти зору і слуху (низька гострота зору, стійкість ясного бачення і т.п.), алергію на запах олій, емульсій і т.д., нервово-психічні захворювання, гіпертонія, епілепсія.
  Вимоги до індивідуально-психологічних особливостей.
  Сильна, врівноважена нервова система, високий рівень розвитку точності і швидкості рухів, зорово-моторна координація, рухи м’язів рук, пальців; точне зорове і слухове сприйняття, хороший окомір і хороша пам’ять на числа, форми, рухи; розвинене технічне мислення, просторове уявлення; акуратність, терпіння, наполегливість, висока емоційна стабільність.
 

   Споріднені професії: слюсар ремонтник, слюсар широкого профілю.

  Перспективи професійного росту і кар’єри: підвищення  розгляду, заробітної плати, складності виконуваних робіт. Можливий адміністративний ріст, підвищення кваліфікації (технікум, інститут), розширення професійних навичок за рахунок збільшення видів виконуваних робіт, перекваліфікація на родинні професії Затребуваність на ринку праці досить висока, попит на фахівців стабільний.

 


 
Слюсар механоскладальних робіт

 

 


  Характер роботи

  Слюсар механоскладальних робіт – основна діюча особа при створенні готового вибору. Він здійснює зборку машини і механізмів з деталей, отриманих з інших цехів підприємства чи з інших підприємств. Щоб зібрати готовий механізм, треба спочатку вивчити креслення, підготувати деталі, потім зібрати окремі вузли, відрегулювати, тобто перевірити правильність взаємодії зібраних деталей і вузлів, і нарешеті, провести іспит зібраного виробу. Іноді підгін деталей вимагає припасування їхніх розмірів до необхідних. Слюсарю-збирачу приходиться за допомогою спеціальних слюсарних інструментів здійснювати доведення деталей. Припасування деталей вимагає від слюсаря знання властивостей металів і сплавів, а також володіння усіма видами слюсарних робіт, пов’язаних з обробкою деталі. З’єднання деталей у вузли і надалі в конструкції відбувається шляхом запресовування, пайки, зварювання, а також за допомогою болтів, шпонок, різьблення, заклепок і інших способів кріплення в залежності від механізму, що збирається. Наприклад, при зборці корпуса судна слюсарю необхідно користуватися молотками різного калібру, зварювальними інструментами, а при зборці радіотехнічної системи – викрутками, паяльником, напилком. У більшості виробництв значна частина складних робіт відбувається автоматизованим шляхом. Слюсарі високого розряду роблять статичне і динамічне регулювання складних деталей і вузлів, роблять розрахунок зубцюватих зчеплень, виявляють і усувають дефекти зборки, беруть участь у складанні паспорта на вироби, що збираються і випробуються.

  Умови праці: як правило, зборка виробів і механізмів проводиться в приміщенні. Освітленість, наявність шуму й інших перешкод, конкретні умови зборки (проводиться вона на окремому робочому місці, чи на конвеєрі, на спеціальних кріпленнях) – залежить від виду виробництва (розміру механізмів, що збираються, їхньої унікальності чи потоковості й інше).

  Медичні обмеження:  захворювання серця, суглобів, легень і дихальних шляхів, хвороби опорно-рухового апарата, шкіри, дефекти зору і слуху (низька гострота зору, нестійкість ясного бачення і т.п.), алергія на запах олій, емульсій і т.д., нервово-психічні захворювання.

  Споріднені професії: "Слюсар-монтажник", "Слюсар ремонтник".

 

 
 
Агент з постачання

 

  Агент з постачання – це фахівець  з організації матеріально-технічного забезпечення і вантажно-розвантажувальних робіт, який знає правила і порядок приймання і відправлення вантажів, замовлення контейнерів і транспортних засобів, оформлення документів на одержані і відправлені вантажі; номенклатуру і норми витрат сировини, матеріалів та інших товарно-матеріальних цінностей, умови їх зберігання і транспортування.

 

  Агент з постачання – це фахівець з організації матеріально-технічного забезпечення і вантажно-розвантажувальних робіт, який знає правила і порядок приймання і відправлення вантажів, замовлення контейнерів і транспортних засобів, оформлення документів на одержані і відправлені вантажі; номенклатуру і норми витрат сировини, матеріалів та інших товарно-матеріальних цінностей, умови їх зберігання і транспортування.
  Робота агента з постачання - важлива для виробника, оскільки через нього товар продається в торговельну точку і потім кінцевому споживачеві, важлива і дистриб'ютору, оскільки правильно побудована робота агентів дозволяє якісно управляти товаропотоком, боротися з конкурентами, збільшувати обсяг продажів, присутність у торговельних точках. Агент з постачання повинен чітко знати асортимент, з яким працює торговельна точка, товари, які мають найбільший попит серед покупців, вміти правильно розрахувати потрібну кількість товару, яку потрібно поставити в торгову точку, щоб не було надлишку між подальшим відвідуванням і попередніми поставками, але й не було мало товару, тому що якщо недостатньо товару хоча б на день, то втрачає на цьому як дистриб'ютор, так і виробник.

 

 

Агент з постачання повинен знати:

  • специфіку виробництва, з яким він співпрацює;
  • характеристику товарів і механізмів, комплектуючих, які поставляє на підприємство;
  • основи менеджменту;
  • основи психології;
  • основи господарського права;
  • основи технології виробництва;
  • основи організації матеріально – технічного постачання і вантажно – розвантажувальних робіт;
  • оформлення документів на одержання – відправку;
  • умови зберігання та транспортування матеріалів;
  • основи стандартизації, сертифікації та метрології;
  • основи контролю якості сировини, матеріалів.
 
 



Агент з постачання повинен вміти:

  • проводити маркетинг ринку товарів;
  • проводити переговори;
  • організовувати свій робочий час;
  • розмовляти та домовлятись про поставки під час телефонної розмови;
  • проводити оцінку пропозицій поставок товарів;
  • проводити пошук необхідних товарів;
  • працювати на комп’ютері і використовувати  засоби оргтехніки;
  • проводити функціонально – вартісний аналіз поставок товарів та сировини, необхідних для виробництва, де він працює;
  • заміняти одні товари, комплектуючі іншими, давати їм повну характеристику.
 

 

  На сьогодні жодне підприємство, чи то виробниче, чи торгівельне не може обійтись без таких фахівців. Ця професія визнається однією з найбільш привабливих і затребуваних на ринку праці.
  Навчання за цією професією в нашому навчальному закладі проводиться в умовах навчально-тренувальної фірми (НТФ), яка імітує діяльність торгово-посередницьких підприємств. Під час практичних занять учні працюють в відділах навчально-тренувальної фірми – бухгалтерії, відділах закупівлі, продажу(маркетингу), складі, канцелярії, відділі кадрів, виконуючи обов’язки агента з постачання, діяльність якого пов’язана з роботою в цих відділах фірми і можуть на практиці набути досвід роботи агента з постачання.
  Учні навчально-тренувального центру постійно приймають участь в міжнародних ярмарках НТФ в різних містах України. Сфера професійного використання випускника – на підприємствах, установах і організаціях всіх видів економічної діяльності.

  Після закінчення навчання за цією професією учні отримують диплом кваліфікованого робітника і можуть продовжити навчання за спеціальностями «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», «Маркетинг», після закінчення навчання отримують диплом фахового молодшого бакалавра.

  Підприємництво, торгівля та біржова діяльність - це діяльність, пов’язана із досягненням успіху в сфері бізнесу, торгівлі та конкуренції з метою покращення процесу купівлі-продажу.
  Підприємництво - ініціативна, творча, пов’язана з ризиком самостійна економічна діяльність суб'єкта господарювання, який постійно здійснює нові комбінації ресурсів з метою реалізації нових ідей, випуску нової продукції та одержання прибутку; організаційно-господарське новаторство на основі використання різноманітних можливостей для випуску нових або існуючих товарів новими методами, відкриття нових джерел сировини, ринків збуту, реорганізації виробництва тощо.
  Торгівля - це будь-які операції, що здійснюються за договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на товари.
  Біржова діяльність – це діяльності на світових фінансових ринках, освоєння методів аналізу фінансових ринків та вмінням ефективно користуватись біржовими інструментами, здатність приймати ефективні стратегічні рішення та прогнозувати тенденції і страхувати ризики на ринку.
    
  Фахівець з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності здатний ефективно працювати в органах державного управління, інвестиційно-консалтингових фірмах, на промислових і комерційних підприємствах і організаціях різних форм власності, провідних українських і зарубіжних компаніях, або успішно започаткувати власну справу.

  Маркетинг - основа сучасного бізнесу. Це - створення, просування, подання продукту покупцеві, управління взаємовідносинами з покупцем з вигодою для підприємства. Тому маркетинг займає центральне місце в структурі управління вітчизняними підприємствами та організаціями, а фахівці з маркетингу є запорукою їх конкурентоспроможності. Фахівці з маркетингу здійснюють організаційно-економічну, управлінську та наукову діяльність на підприємствах, у посередницьких і торговельних організаціях, службах постачання та збуту, науково-дослідних установах, консалтингових фірмах, відповідних підрозділах банків, в органах господарського управління. Вони аналізують і прогнозують ринкові ситуації, розробляють рекомендації щодо випуску товарів, формування їхнього асортименту, здійснюють різноманітну діяльність із визначення і реалізації маркетингових програм, цінової і збутової політики підприємств, матеріально-технічного забезпечення виробництва тощо. Це фахівці, до кола обов'язків яких належить інформування споживачів, формування та задоволення споживчого попиту, стимулювання продажу через використання маркетингового інструментарію.

  Випускники училища, фахові молодші бакалаври, можуть продовжити навчання в Чернігівському національному технологічному університеті (3-й курс) й інших ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації за скороченими термінами навчання.

 


 

Живописець

 


«Від усіх живописних шкіл, незалежно від їх характеру, завжди будуть вимагати,
щоб їхні твори хвилювали душу, піднімали і просвіщали розум»
Фердинанд Віктор Ежен Делакруа


Характер роботи:
________________________________________
  Професія живописця – одна з найдавніших професій.
  Живописець – це фахівець, який працює в різних видах образотворчого мистецтва, володіє всіма видами живопису (портрет, натюрморт, пейзаж, тощо) та різними техніками, починаючи процес від ескізу, передає зорові образи шляхом нанесення фарби на тверді, гнучкі або тканеві поверхні і створюючи твори мистецтва. На сьогодні це дуже популярна професія.
  Основним завданням живописця є гармонійне поєднання різних технік художнього оздоблення в інтер’єрах і екстер’єрах будівель різного призначення.
  Провідними навчальними дисциплінами є: технологія виконання художніх робіт, основи композиції і моделювання, малюнок і живопис, перспектива, матеріалознавство, охорона праці.

Умови роботи: 
________________________________________
  Живописцями можуть працювати як жінки, так і чоловіки різного віку. 
  Живописець працює акварельними, гуашевими, темперними або олійними фарбами в приміщеннях, які обладнані сидячими або стоячими мольбертами, оснащені відповідним освітленням, або на природі. 
  Робота живописця потребує та вимагає
- відчуття кольору і гармонії, перспективи.
- розвинутої моторики рук;
- розвитку уяви та концентрації уваги;
- посидючості  протягом тривалого часу;
- емоційної стійкості.

Повинен знати: 

  • матеріали та інструменти, необхідні для виконання робіт; прийоми розведення фарб та послідовність виконання живопису; види пензлів, пер, паперу, олівців;
  • прийоми роботи аерографом;
  • техніки виконання імітації дерева, тканини, пластмаси, шкіри і каменю; правила роботи мастихіном, пензлями та з палітрою;
  • методи виконання монотипій;
  • основні правила стилізації рослин та тварин;
  • техніку виконання акварельного, темперного, пастельного живопису; основні види та прийоми виконання витинанок та аплікацій;
  • основи перспективи;
  • основи рисунку та живопису;
  • правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни для працівників даної професії.


Повинен уміти:

  • наносити фарби різними інструментами;
  • виконувати    кольоровий    спектр,    розтяжки    хроматичними    та ахроматичними тонами, утворювати нові кольори методом накладання; виконувати імітації дерева, тканини, пластмаси, каменю, шкіри; виконувати монотипії різними техніками;
  • виконувати стилізацію рослин та тварин різними техніками, укладати стилізовані  рослини  та  тварини  в  орнамент  (стрічковий,  в  колі,      в квадраті);
  • виконувати побудову натюрморту олівцем;
  • намалювати    натюрморт фарбами технікою акварельний живопис (гризайль);
  • виконувати побудову натюрморту з 2-3-х предметів з кольоровою драперією олівцем та фарбами (темперою);
  • побудувати  та   виконати  пастеллю  натюрморт   з  кількох  предметів з квітами, закріпити пастель на основі.

    
Ринок праці:
________________________________________
  Попит на живописців на сучасному ринку праці є високим.
  Як працівники, живописці можуть працювати самостійно та  в художніх і рекламних комбінатах, на підприємствах, в салонах, в приватних фірмах, в спілках майстрів, як викладачі та майстри виробничого навчання з професії – в навчальних закладах.
  Сьогодні живописець не залишиться без роботи, оскільки будуються нові храми, оселі, школи та дитячі садки і є багато охочих надати внутрішній та зовнішній частині будівель довершеного вигляду завдяки творчим живописним роботам.

Перспективи розвитку:
________________________________________
  Навчаючись у ПТНЗ, учні з професії «Живописець» набувають фахових знань, умінь і навичок, готуються застосовувати їх у своїй подальшій професійній діяльності.
  Під час проходження виробничої практики на підприємствах художнього профілю учні вдосконалюють свою професійну майстерність, набувають нових знань та навичок.
  Крім того, під час практики роботодавці мають нагоду оцінити професійний рівень молодих фахівців і запропонувати їм по закінченні навчання робочі місця.

 


 
"Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення"
 
 
  Потреба у фахівцях комп'ютерної індустрії зростає з кожним роком. Інформаційні технології розвиваються дуже швидко, саме тому виникла необхідність у створенні нової професії - професії майбутнього - "Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення".

  Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення - це висококваліфікований робітник, який буде не тільки працювати з офісними додатками (текстовим редактором, електронними таблицями, базами даних, графікою, презентаціями), це ще й технічний фахівець в області інформаційних технологій.
  Освоївши цю професію оператор з обробки інформації та програмного забезпечення зможе
- налагоджувати системне й прикладне програмне забезпечення;
- обслуговувати й модернізувати персональний комп'ютер, периферійні пристрої, офісне устаткування;
- виконувати роботи із захисту інформації;
- розробляти й створювати Веб-додатки;
- розміщувати й обслуговувати Веб-сайти;
- діагностувати поломки, збої в роботі апаратних засобів і програмних продуктів;
- проектувати, створювати й контролювати роботу локальної мережі.


 

Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення


  Повинен знати:

• Правила експлуатації, будову та принципи дії комп'ютерної техніки, периферійних пристроїв і засобів зв'язку, архітектуру основних апаратних та програмних засобів роботи, мережеві технології.
• Системне та прикладне програмне забезпечення.
• Технологію опрацювання текстових, графічних та табличних даних, проведення та послідовність виконання операції у локальній та глобальній мережах.
• Правила та методики побудови Веб-сайтів і Веб-додатків.
• Стандарти уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації.
• Правила захисту інформації.

  Завдання та обов'язки:

• Виконує підготовку, апаратне та програмне підключення до ПК периферійних пристроїв, офісного та комутаційного обладнання.
• Здійснює установку пакетів програм згідно з профілем діяльності підрозділу, перенесення інформації з одного носія на інший, технологічні операції з обробки інформації у відповідному програмному середовищі: текстовому редакторі та верстки, електронних таблицях, базах даних, графічних редакторах, програмах звуку, відеомантажу, анімаційної та тривимірної графіки.
• Здійснює заміну витратних матеріалів, діагностику, технічне обслуговування та модернізацію засобів інформаційної системи, супроводження та захист інформації.
• Розробляє, розміщує і супроводжує Веб-сайти, здійснює пошук інформації в інформаційних мережах.
• Надає інформаційні послуги та обґрунтовує вибір комп'ютерної техніки, периферійного, офісного, комутаційного обладнання та програмного забезпечення до потреб споживачів.

 

  На сьогодні навчання за професією «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення» в нашому регіоні проводиться тільки  в Чернігівському вищому професійному училищі.
  Вивчення   базових   дисциплін   здійснюється  з  допомогою  персональних комп’ютерів. На сьогоднішній день комп’ютерний парк училища налічує понад 50 комп’ютерів, об’єднаних в єдину локальну мережу з виходом  до мережі  Internet. 
  Після закінчення навчання за цією професією учні отримують диплом кваліфікованого робітника.


  Сфера професійного використання випускника


  Випускник використовується на підприємствах, в установах та організаціях, діяльність яких:

- супроводжується виконанням технологічних операцій з обробки інформації та програмного забезпечення;
- обслуговуванням інформаційних систем;
- пов’язана з розробкою, розміщенням і супроводом WEB-сайтів та пошуком інформації в інформаційних мережах;
- орієнтована на супроводження та захист інформації.


  До таких підприємств відносяться:

• Сервісні центри з продажу та  ремонту комп’ютерної, офісної та побутової техніки;
• Інтернет-провайдери ;
• Організації-розробники програмних продуктів;
• Підприємства, установи  і організації  всіх видів економічної діяльності.


 
"Декоратор вітрин"

 

  На сьогоднішній день важко собі уявити магазин без яскравих вітрин, кафе, ресторан чи офіс без естетичного оформлення інтер’єру. Світ вітрин дивовижний і різноманітний. Кожний день ми знаходимо дуже багато цікавих ідей і приголомшливих реалізацій вітринних інсталяцій, які нас переконують в одному: вітріністіка - це дійсно цілий світ! Така робота потребує художнього смаку, саме для цього і потрібна така професія, як «декоратор вітрин».

  "Декоратор вітрин" – це професія, яка поєднує в собі художній смак та технічні засоби оформлення. Її мета гармонійно поєднувати корисність, зручність та красу, забезпечуючи тим самим привабливість і конкурентоспроможність об’єктів (чи то вітрин, чи то приміщень).




HTML5 Chatroom powered by Minnit Chat