Меню сайту
Дані авторизації
Вітаємо Вас, Гість

Зарєструватися/Увійти


IP-адреса
54.162.164.86

Інтернет браузер
, ver.:
Пошук по сайту
3D пошук за тегами
RSS
Календар
Сьогодні Неділя
19.11.2017, 05:07
«  Листопад/Ноябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Погода
Поділитися у:
Корисні посилання

Сайти пошуку роботи

Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Бібліотека ЧВПУ

Бібліотека Чернігівського вищого професійного училища – це особливе педагогічне середовище. Бібліотекою користуються всі учні училища, педагогічні працівники, інші категорії людей, всього 538 читачів. До їх послуг книжковий фонд, який налічує понад 25 тисяч примірників, з яких 13282 підручники фонду сформовано згідно з планами і програмою: у фонді представлені підручники, посібники з професій, за якими навчаються учні, а також література із суспільних, гуманітарних, природознавчих, технічних наук, психології, мистецтва, спорту і художня література.

 

Здійснюється передплата на періодику, видання педагогічної преси за рахунок позабюджетних коштів. Щорічно до бібліотеки надходить близько 20 найменувань періодичних видань. Ведеться робота щодо збереження, зміцнення та розширення книжкового фонду.

Виходячи з основних завдань виховної роботи в училищі, бібліотека свою роботу координує за такими пріоритетними напрямками:

- інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу, надання інформаційної методичної допомоги учням, педагогам та майстрам в оволодінні основами наук і організації навчально-виховного процесу;

- надання системної  цілеспрямованої допомоги учням в опануванні  ними знань з професійної та загальноосвітньої підготовки і на цій основі формування особистості з високим рівнем громадянської свідомості, належними правовими і поведінковими нормами;

- якнайповніше забезпечення читацьких інтересів, глибоке їх вивчення та задоволення відповідно до можливостей бібліотеки, формування стійкої потреби у книзі;

- підвищення бібліотечної культури учнів шляхом проведення бібліотечних уроків, оновлення змісту, форм, методів індивідуальної і масової роботи з читачами;

- координація роботи бібліотеки з учнями, педагогами у популяризації літератури, у задоволенні  інформаційних потреб книгокористувачів, формування у них культури читання;

- забезпечення демократичного доступу користувачів бібліотеки до інформації, підвищення інформаційної культури учнів;

- всебічне сприяння підвищенню фахової педагогічної майстерності інженерно-педагогічних працівників шляхом популяризації педагогічної літератури, преси і надання інформації про неї.

В училищі запроваджуються принципи особистісно-орієнтованого навчання і виховання. У цих умовах у роботі бібліотеки форми індивідуальної і групової роботи з читачами стали пріоритетними.

Індивідуальна робота з учнями розпочинається з першого курсу: це виявлення їх інтересів, запитів, рівень підготовки. Прилучення учнів до читання здійснюється в процесі експлуатації до бібліотеки, в якій проводяться бесіди про її завдання, книжковий фонд, запис першокурсників до бібліотеки.

Учні знайомляться з правилами роботи бібліотеки, а також як  правильно користуватися  книжкою, щоб зберегти книги і підручники для наступного покоління учнів. У подальшій індивідуальній роботі використовуються бесіди про книги, які беруть і повертають читачі, інформація про нові надходження літератури, періодичних видань, огляди літератури, організація книжкової виставки «Нові книги».

Серед групових форм віддається перевага об’єднанням учнів за спільними інтересами і захопленнями, годинам спілкування, тематичним виховним годинам, вечорам.

З метою розвитку читацького інтересу проводяться бібліографічні огляди літератури. У бібліотеці оформлені постійно діючи книжкові виставки і виставки до знаменних і пам’ятних дат.

Теми виставок:

  • «Україна – суверенна держава»
  • «Між життям і безсмертям мости»
  • «Мій край, моя історія жива»
  • «Золота полиця української літератури»
  • «Земля моя – земля моїх батьків»
  • «Великий син України Т.Г.Шевченко»
  • «Підліток і Закон»
  • «Книжковий калейдоскоп»
  • «Син зачарованої Десни».

 

 

 

Значне місце посідає  індивідуальна робота з дітьми «групи ризику» для яких не стільки важливо взяти книжку для читання, як поспілкуватися з бібліотекарем.

Для дітей обдарованих та  зацікавлених продовжити читання, бібліотека забезпечує умови для користування спеціальними  матеріалами через М.Б.А. інших бібліотек.

Бібліотека – один з підрозділів училища призначена для безперервної самоосвіти. Тому завдання бібліотеки – навчати учнів бібліотечній грамотності, щоб учні закінчуючи училище, могли вільно орієнтуватися у морі книжок будь-якої бібліотеки, вміли знайти потрібну інформацію, були навчені до серйозної  самостійної роботи з книгою. Для цього бібліотекарем проводяться бібліотечно-бібліографічні уроки. Тематика  таких уроків така:

  • «Довідковий апарат бібліотеки»
  • «Про книгу і бібліотеку»
  • «У світі каталогів»
  • «Мистецтво бути читачем»
  • «Що таке бібліографічний та довідковий апарат книги?»
  • «Довідкова література та шляхи її використання»
  • «Робота з довідковим апаратом бібліотеки»
  • «Вміння підбирати відповідну літературу заданої тематики» та ін.

Буває що деяких книг та довідників з тих чи інших тем бібліотека не має, тому доводиться звертатися до періодики за такими темами:

  • «Культура та мистецтво України»
  • «У світі цікавого»
  • «Екологія»
  • «На допомогу історику»
  • «Дзвони пам’яті. Чорнобиль»
  • «Краєзнавчі матеріали»
  • «Письменники, поети рідного краю»
  • «Вони писали книжки»
  • «Народні свята, звичаї та обряди»
  • «Літературно-тематичні вечори» та ін., в яких збираються матеріали

з газет та журналістів.

Бібліотека училища не може якісно і повноцінно працювати без активної допомоги учнів. Для цього при бібліотеці працює бібліотечна рада, до якої входять по одному учню з групи. Рада бібліотеки займається підготовкою підручників до видачі, допомогою та переглядом підручників при здачі їх до бібліотеки, роботою з боржниками, відбором літератури та ремонтом, переглядом та відбором літератури, непридатної до використання в учбовому процесі, а також допомагає в підготовці та проведенні малих бібліотечних заходів та участь в підготовці та проведенні вечорів.

Бібліотека училища є центром правового вихованні учнів. З цією метою при бібліотеці діє клуб «Феміда». Мета клубу – ознайомлення учнів з правовими та етичними проблемами прищеплення і розвиток моральних якостей глибоких переконань і потреб поводиться відповідно до правових і моральних норм міжособистісного спілкування, здатності до самоконтролю, критичного аналізу своїх міркувань і вчинків. Кількість членів клубу складає 28 чоловік. До органів управління входить  рада (18 чоловік), актив клубу викладачі та майстри. Періодичність роботи клубу – щомісяця.

Тематика засідань така:

  • «Пізнай себе – і ти пізнаєш світ»
  • «Знай закон замолоду»
  • «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства»
  • «Моральний ідеал та його місце в житті людини»
  • «Як себе поводити у громадянських місцях»
  • «Татуювання мода чи безглуздя»
  • «Егоїзм – добро чи зло»
  • «Комп’ютерна залежність чи розвага» та ін.

В основі виховних заходів – вільне невимушене спілкування, атмосфера емоційного сприйняття учнями актуальних і цікавих для них проблем. Учні вивчають та програють усі життєво-важливі ситуації, пов’язані з правовим вихованням.

Постійна увага приділяється вихованню любові до професії, розвитку пізнавальних і творчих здібностей учнів. Традиційним стало в училищі проведення предметних тижнів та тижнів за професіями, в яких бере участь бібліотека. Надається допомога в написанні рефератів, оформленні випуску газет, плакатів.